ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص سیل در مشهد و ۱۸ شهر خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت) حضور ۱۵۰ گروه جهادی برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل در خراسان‌رضوی ۵۰۶ سارق و مالخر در مشهد دستگیر شدند رژیم غذایی افراد باید متناسب با منطقه و فصلی که در آن قرار دارند، تنظیم شود بهترین مواد غذایی برای صبحانه؛ از این نوشیدنی غافل نشوید خوردن آبگوشت برای این افراد ضرر دارد بهترین مواد غذایی برای تغذیه بعد از تمرین ورزشی
سرخط خبرها

برای تنظیم فشار خون، چغندر بخورید

  • کد خبر: ۹۳۳۶۲
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
برای تنظیم فشار خون، چغندر بخورید
چغندر یکی از بهترین خوراکی‌هایی است که می‌توانید آن را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا به کنترل و تنظیم فشار خون‌تان کمک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، با اعلام پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، چغندر گنجینه‌ای طبیعی سرشار از آنتی‌اکسیدان است. در دوران باستان نیز از چغندر برای تصفیه خون و درمان و بهبود افرادی که دوره نقاهت را سپری می‌کردند و آسیب‌پذیر بودند استفاده می‌شد.

چغندر حاوی پتاسیم بوده و برای تنظیم فشارخون فوق‌العاده است. این سبزی باعث کاهش کلسترول بد خون (LDL) می‌شود. میزان بالای فیبر،  منیزیم، فسفر،  اسید فولیک  و ویتامین‌های A، B و C این سبزی را به یک گنجینه کم نظیر تبدیل کرده است؛ بنابراین مصرف چغندر برای تصفیه خون و برطرف کردن مواد سمی از بدن توصیه می‌شود.

مصرف چغندر برای مراقبت بیشتر از کبد

چغندر سرشار از بتاکاروتن، کاراتنوئید‌ها و فلاوونوئید‌ها است که همگی آنتی‌اکسیدان‌های قوی محسوب می‌شوند.

به طور کلی سبزی‌جات و میوه‌های رنگی بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان‌ها را دارند. هر ماده غذایی حاوی این ترکیبات مغذی برای تصفیه و تمیزی کبد مؤثر بوده و بخصوص برای افرادی که از کبد چرب رنج می‌برند مفید است.

مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها باعث کاهش چشمگیر میزان چربی کبد و التهاب آن می‌شود. این بهبودی ویژه مربوط به وجود نوعی از آنتی‌اکسیدان‌ها به نام «بتالائین» است که قدرت زیادی داشته و برای پیشگیری از پیری بسیار مؤثر است. برای جذب هر چه بیشتر این آنتی اکسیدان‌ها حتماً به چغندر اعتماد کنید، چون سرشار از این ترکیبات مغذی است.

چغندر ایده آل برای فعال کردن سوخت و ساز بدن و دفع چربی‌ها

چغندر برای افرادی که دغدغه‌ اضافه وزن دارند و به دنبال راهی مطمئن برای لاغری هستند نیز مفید است. چون یک ماده غذایی انرژی‌زا، سیرکننده و سرشار از فیبر است. به عنوان مثال اگر فرد قبل از غذا یک لیوان آب چغندر میل کند، مواد مغذی فوق العاده‌ای جذب می‌کند که باعث ایجاد سیری نیز می‌شوند و فرد را از پرخوری و ریزه‌خواری بین وعده‌های غذایی خلاص می‌کنند. چغندر به دلیل دارا بودن فیبر فراوان به تصفیه و پاکسازی بدن کمک زیادی می‌کند. این سبزی پرخاصیت با تحریک عملکرد روده‌ها و پیشگیری از یبوست از احتباس آب در بدن و همچنین تجمع توکسین‌ها جلوگیری می‌کند.

چغندر با ممانعت از تجمع چربی‌ها در سلول‌های کبدی به کنترل عملکرد آن کمک زیادی می‌کند. همچنین باعث بهبود عملکرد سیستم لنفاوی‌ می‌شود و به دفع توکسین‌ها از بدن کمک می‌کند.

منبع: مشرق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->